Spårare 8–9 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

I Scouterna kan du hitta på nästan vad som helst, från att leka nya lekar och bygga kojor i skogen som man kan sova i, till att pyssla och laga mat. Som att tälja med kniv eller lägga bandage på någon som gjort sig illa. Men till skillnad från hur man gör i skolan läser vi inga böcker om knivar och bandage, vi lär oss genom att göra, genom att prova på allt på riktigt istället. När man är scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel.

Välkommen till Bromölla Scoutkår avdelning Spårarna våren 2024!

Våra ledord är Nyfikenhet, Prova, Natur, Fantasi och det viktigaste att ha Roligt!

Vår symbol är en räv som heter Tofs som är duktig på att spåra och visa väg för våra yngsta scouter.

Så här ser våra träffar ut, tänk på att vi är utomhus i alla väderlekar.

Spårarna vt24

-8 Maj Skogen

-15 Maj Sjön

-22 Maj: Ledig

-25-26 Maj: Övernattning gemensam kår Avslutning mer info kommer.

Tänk på att;
Vid avlämnande av barn innan kl 17:30 gäller att föräldrar är ansvariga för sina barn fram tills aktiviteterna startar eller att ledarna har givit klartecken att ta över ansvaret.
Vuxna får gärna närvara under våra aktiviteter. Vill Ni stanna kvar utan att vara aktiva med barnen, finns det plats och kaffe i vår scoutstuga.

Som förälder till en spårare kan du även gå med i vår Facebookgrupp, där vi lägger upp information om kommande möten och bilder från våra äventyr – Spårarna Bromölla Scoutkår

Om scouten inte kan närvara vid vårt möte meddela gärna oss då via Facebook, Messenger eller sms.

Vi ser fram emot att få träffa alla gamla och nya Spårarscouter.

Välkommen till en spännande och rolig termin.

Spårarledarna

Ledare på avdelningen Spårare